Frida & Davids blogg

2012-03-27
09:59:49

dag 58

Nu börjar det veerkligen närma sig för Tira. Hon är rund och fin och det lever om för fullt i magen..Igår på våran långpromenad på myren så såg man tydligt på henne att hon inte riktigt orkar.. hon vill såå gärna ta i som hon brukar men det tar emot med en så stor mage.. snart är valparna här och hon blir till vanliga smidiga lilla tira igen:)

Dag 58 är det nu och jag hoppas verkligen valparna kommer ihelg. dag 63 är på söndag, 1a april. För Tiras skull hoppas jag verkligen att dom inte drar ut på tiden med att dyka upp:) fast i övrigt verkar hon inte så medtagen av situationen, hon är lugn och vilar mest.. äter och dricker.. egentligen verkar hon inte alls tycka det är speciellt jobbigt, förutom när vi är ute och promenerar. Hon är så duktigt. Som att hon aldrig gjort annat än att vara dräktig :)





magen som tira inte har något problem med att visa upp..! direkt nån vill känna på magen eller ska fota så åker benet upp :) mina syskonbarn har också fått känna valprörelserna, häftigt tyckte dom..stora frågan var ju bara hur valparna kommer ut ur magen....?

För några dagar sen har hon börjat bädda i valplådan, göra det mysigt och lägga filtarna huller om buller..hon bäddar även i sin bia bädd.. man kanske borde flytta hennes älskade bia bädd till valplådan så det känns extra mysigt där.


Sen avslutar jag med en bild på Taros fina diplom från helgen:



allt för idag! tack och hej!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: