Frida & Davids blogg

2012-03-15
12:19:41

Mahjorts Tira - dräktig

Nu är det konstaterat!! som man har gått och funderat dag ut och dag in om något finns där inne.. funderat och spekulerat osv osv.. Försökt att fråga Tira utan svar :) hehe.. Men Nu VET vi att det finns valpar och på röntgen bilden såg vi 7-8 små fågeljägare.. Var en så otroligt mysig känsla att se dom små liven på bilden och alla ryggradar och små huvuden som låg huller om buller :) såg så trångt ut!! men säkert mysigt att vara så nära alla sina syskon. Nästan så man fällde en tår eller två. Tira och jag förstår verkligen varann.. bägge ska ha bebisar. Tror Tira på något sätt Vet att jag också har en bebis i magen för hon har blivit så otroligt mkt för mig sen jag blev gravid.. förut har det bara varit David David hela tiden i stort set men nu är det nästan som att hon väljer mig när vi båda är hemma..sitter och tittar på mig ofta och vill vara super nära.. hon är så klok våran tjej.

Enligt veterinären såg vi iaf som sagt 7-8 valpar.. nästan så jag tror på 8 när hon visade alla huvuden och räknade till 8.. veterinären sa att valparna just blivit röntgensäkra, alltså att dom precis syns på röntgenbild, vilket betyder att hon måste vara i dag 42.. och det i sin tur betyder att hon inte blev befruktad på första parningen utan snarare kanske på sista? svårt att veta exakt vilken dag hon blev befruktad när hon är parad 3 ggr under en veckas tid.. hur som helst.. UNDERBART :) och första veckan i april kommer dom och dom är enormt välkomna!!



Kommentar:
#1: Margrethe og Terje

Hyggelig å se at alt går som dere håper med Tira.

Vi følger spent med fra Norge og ønsker lykke til i april!

2012-03-15 @ 20:29:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: