Frida & Davids blogg

2013-03-25
09:54:26

Mahjorts Barry 2 ÖKL
 
Grattis Tiras kullbror mahjorts barry till 2 ÖKL i arjeplogsfjällen ihelg!!! Bra jobbat!! :)
 
 
 
Tiras NM resa blev en kort sådan!! 5 minuter in i första släppet stöter hon en fågel och går efter en bit (för långt) så det var bara tacka och åka hem.. hehe =) så kan det gå!! men man är inte direkt förvånad..vi sa det innan david åkte att det värsta som skulle kunna hända är om hon går på en stöt för då går hon efter lite för mkt nästan varje gång.. så det var inget ovanligt direkt! Vi får ladda upp inför SKL i ritsem istället =)
 
Förra veckan tog david med Nova (tiras valp) upp på fjället för att se hur hon går osv. David blev jätte imponerad av henne. 11 månader och har ett kanonsök redan. Hon hade 4 stånd på fågel david hann inte komma upp och resa första gången för hon tjuvreste. Men dom 3 sista situationerna hann han komma upp och resa med henne. Jätte fin dag hade dom, tack karin för att vi fick låna nova:)
 
Nova!
 
 
Nova står, taro sekunderar.
 
 
Kommentarer:
#1: Maja

Jättekul att ni fick ta med er Nova på en jakttur/träning och säkert spännande att få se hur bra hon fungerade. Nova är en kopia av Tira tycker jag:) så hoppas att allt annat framöver också är lika som Tira fast helts inte eftergångar på stöt;)/Kram

2013-03-25 @ 21:58:03
#2: Maja

Hehe håller verkligen med dig Maja ;)) !!

2013-03-25 @ 22:22:42
#3: Frida

Det var jag som skrev den tidigare kommentaren men vet inte varför jag signerade den som Maja men jag får skylla på att jag är trött;)) //Frida

2013-03-25 @ 22:23:39
#4: karin K

Hej! Lite sent om sider ;) Är lite dålig på att komma ihåg att läsa bloggar, måste lägga den här under favoriter så jag kan gå in oftare :) Var bara kul att David tog med Nova och helst när det gick så bra också. :)

2013-05-20 @ 08:43:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: