Frida & Davids blogg

2014-06-17
13:05:00

SE UCH Mahjorts Tira
 
Är så så glad!! Tira blev bästa tik, BIM och fick CERT av domare Lena nordin på gällivare utställningen ihelg!! det betyder att hon nu är utställnings champion =))) Jag måste säga att det har Inte varit en spikrak väg till championatet för tira.. men saken är ju den att jag började ställa ut Tira Alldeles för tidigt! Vissa hundar tar längre tid på sig att bli färiga i kroppen och Redo för utställning! Jag pratade bland annat med en tjej som föder upp både ES och IRSK där på utställningen och hon sa att det är helt onödigt att ställa ut unga hundar som inte är färdiga ännu, så blir man besviken när dom får VG eller slät exellent och så tänker man att Nee jag ska inte ställa ut henne mer osv osv.. så det har jag lärt mig nu! Efter tiras valpkull har hon blivit mer klar i kroppen och efter det blvit redo för utställnings ringen.. senaste året har hon ju istortset fått 3 CK:n efter varann...  Tira har 2 st CERT och ett CK men eftersom hon har 1 ÖKL så får hon räkna CKt till championatet =) tycker det är enormt bra att vi får göra så! 
 
Nu har jag iaf lärt mig det till Ripas och Vegas framtid.. nu ska dom bli färdiga innan det blir utställning för deras del :) men tror ripas kommer bli klar fortare än tira för hon är så grov.. kan hända att hon ser vuxen ut redan som 2 åring.. det får vi se =))
 
Jo det jag glömde nämna också är att Tiras PÄLS just nu är i bästa kvaliten någonsin.. tror det är tack vare maten Royal Canin.. vi har testat oss fram på olika torrfoder men vi har verkligen hittat rätt nu känns det som.. vi har ju iof varit nöjd med pro plan och appetit men hennnes päls som hon har nu talar om hur bra kroppen mår av rätt sorts mat för just henne :D :D
 
 
detta är numera min favvobild alla kategorier ;) ;) sen har hon blivit godkänd avels tik också på svenska setterklubben! Jag har ansökt redan i mars 2013 men min ansökan har kommit bort eller liknande..så nu först har jag fått meddelat från SSK att allt är grönt ;) så nu är hon avelstik
 
 
 
 
vår lilla skitunge växer också så det knakar! Hon är så vacker tycker jag! Hoppas hon blir min framtida SE UCH;)
 
 
På återhörande! Nu ska jag baka lite inför vår sons 2 årskalas som äger rum imorgon =) tjing
 
Kommentar:
#1: Maja

Stort Grattis igen, det är så kul att teamet lyckats så bra, hälsar en stolt uppfödare:) sen är Ripas verkligen en vacker tik och det tycker jag alla valpar har blivit i den kullen:)

2014-06-17 @ 22:24:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: