Frida & Davids blogg

2014-02-24
13:18:30

spraka är dräktig
 
Glada nyheter förra veckan när vi hos veterinären gjorde ultraljud på spraka och kunde konstatera dräktighet. Helt fantastiskt :) jag och david håller på att längta ihjäl oss tror jag.. känns som att vi väntat hur länge som helst nu på denna kull.. men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge :D har så enormt fina valpköpare på G så man får hoppas det blir ett gäng valpar.
 
Ihelg har vi varit ute med hundarna som vanligt, JÄTTE mkt snö hade kommut under natten så det enda man såg var tiras huvud i princip som kämpade sig fram genom snön.. mirakulöst lyckades hon ändå hitta 2 st fåglar :) men lilla vega som INTE sekunderar (!!) (ännu?!) kom bakom tira cch körde upp fåglarna.. men bra med fågelkontakt för VEGA och bra med riktig konkurrensträning för TIRA som har lite svårt med det där med konkurens ;)
Hursomhelst så gick vega inte efter fågarna utan satt direkt när vi visslade sitt kommando.. Men hennes jaktlust har inte startat ännu så när den väl kommer så blir det väl andra bullar.. vi har inge bråttom med vega det får ta den tid det tar. Hon är bara 6.5 månader. Och hon är så fin att ha här hemma, kan vara i hundgården utan problem osv och hon är super lydig. Är jätte nöjd med henne ännu så länge. Är jag Frida som ska dressera upp Vega och tävla med henne är bestämt ;)  Hon är med andra ord min hund, känns fin fint
 
<33
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: